Thursday 1 December 2011

Kampung dan Sekolah

Khairul Fahmi Che Mat (Apek) di Stadium Bukit Jalil selepas perlawanan Malaysia - Bahrain 27 Nov 11. (Gambar dari http://www.nst.com.my/sports/soccer/reason-to-rejoice-1.12241) 

Khairul Fahmi Che Mat telah dilahirkan pada 7 Januari 1989 sebagai anak ke 4 dari 5 orang adik-beradik.di Kampung Dusun Raja, Cherang, Kota Bharu, Kelantan. Di kalangan keluarga dia lebih mesra di panggil Pak Su.

Ibunya Bidah Ibrahim, 52 dan bapanya Che Mat Hussain, 59. Khairul Fahmi Che Mat atau dikenali sebagai Apek mula bermain bola sepak sejak berumur 8 tahun lagi. Tapi yang menariknya dia hanya minat bermain sebagai penjaga gol sahaja.

Khairul Fahmi Che Mat bersekolah rendah di Sekolah Kebangsaan (SK) Tapang, Kota Bharu dan mula mewakili sekolahnya pada usia 12 tahun. Kemudian dia meneruskan pelajaran menengahnya di Sekolah Sukan Bandar Penawar (SSBP) Johor Bharu.

Lepas tu beliau meneruskan persekolahan di Sekolah Sukan Bukit Jalil (SSBJ), Kuala Lumpur dan menduduki peperiksaan SPM di sini.

Kini dalam usia 22 tahun, tinggi 1.70 m (5 kaki 7 in), Khairul Fahmi Che Mat adalah seorang penjaga gol dan ketua pasukan Harimau Muda. 

No comments:

Post a Comment

Jika anda mempunyai sebarang komen atau idea sila tuliskan di sini. Komen anda amatlah dialu-alukan dan sangat dihargai. Terima kasih